Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w zajęciach z doradztwa edukacyjno-zawodowego w Szkolnym/Szkolnych Punkcie/ach Informacji i Kariery w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Projekt realizowany jest od 1.01.2016 roku do 31.12. 2021 roku. 2. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego uczniów. 3. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa w zajęciach z doradztwa edukacyjno-zawodowego dla szkół objętych projektem „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”, w których został utworzony Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa). 4. W szkole Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie zostaje utworzony Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa), w którym prowadzone jest doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów. 5. Poradnictwo edukacyjno-zawodowe jest prowadzone zgodnie z „Standardami dotyczącymi prowadzenie doradztwa zawodowego”.
§ 2 Słownik pojęć
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego uczniów. 2. Liderze projektu – należy przez to rozumieć Województwo Małopolskie (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego, Wydział Kształcenia Zawodowego). 3. Partnerze projektu – należy przez to rozumieć powiat/gminę …** 4. Szkole/szkołach – należy przez to rozumieć szkołę ... ** 5. SPInKa – Szkolny Punkt Informacji i Kariery. 6. Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć ucznia szkoły biorącego udział w warsztatach lub konsultacjach indywidualnych w ramach projektu i dla którego powinien być przygotowany Indywidualny Plan Działania. 7. Standardach dotyczących prowadzenie doradztwa edukacyjno-zawodowego – należy przez to rozumieć opracowane na potrzeby projektu przez Lidera projektu oraz Politechnikę Krakowską – Centrum Pedagogiki i Psychologii (CPiP PK) dokumenty zawierające wytyczne oraz programy warsztatów oraz konsultacji indywidualnych - IPD. 8. Zajęciach – należy przez to rozumieć warsztaty lub konsultacje indywidualne z doradztwa zawodowego.
§ 3 Zakres wsparcia
1. Zapewnienie uczniom szkoły pomocy doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości edukacyjno-zawodowej poprzez utworzenie i funkcjonowanie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery, w których prowadzone będą warsztaty oraz poradnictwo indywidualne dla uczniów szkoły. 2. Umożliwienie uczniom szkoły poszerzenia wiedzy o zawodach i rynku pracy poprzez uczestnictwo w Targach Edukacyjnych pn. „Festiwal Zawodów w Małopolsce”. 3. Każdy uczestnik, po ukończeniu zajęć, otrzyma zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w doradztwie edukacyjno-zawodowym.
§ 4 Zasady rekrutacji
1. Udział w doradztwie zawodowym mogą wziąć wszyscy uczniowie szkoły Gimnazjum nr 10 i Szkoły Podstawowej nr 17 klasy 7 i 8 prowadzonych przez partnera projektu Urząd Miasta Tarnowa 2. Udział w projekcie jest bezpłatny. 3. Rekrutacja jest prowadzona z poszanowaniem zasad równości szans kobiet i mężczyzn. 4. Organizatorem rekrutacji na zajęcia jest Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 5. Szkoła prowadzi kampanię informacyjną o możliwości skorzystania z doradztwa edukacyjno-zawodowego – co najmniej przed rozpoczęciem każdego semestru (informacja przekazywana ustnie podczas spotkań z rodzicami, akademii, ogłoszenie na tablicy informacyjnej, stronie internetowej szkoły). 6. Rekrutacja podstawowa prowadzona jest na początku projektu oraz na początku każdego semestru w okresie dofinansowania funkcjonowania SPInKi: 01.01.2017-31.12.2019. Rekrutacja uzupełniająca może być prowadzona w ciągu roku szkolnego na wniosek rodziców/uczniów/nauczycieli. 7. Organizator rekrutacji może wydłużyć termin zakończenia podstawowego postępowania rekrutacyjnego.
§ 5 Proces rekrutacji
1. W celu zakwalifikowania do projektu niezbędne jest dostarczenie w terminie rekrutacji następujących dokumentów: a. Formularz zgłoszenia – załącznik nr 1. 8. O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje Komisja Rekrutacyjna/Komisje Rekrutacyjne powołane przez Partnera. W wyniku prac Komisji Rekrutacyjnej powstanie protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczestników/uczestniczek do udziału w projekcie. 9. Komisja Rekrutacyjna prowadzi rekrutację z pełnym poszanowaniem zasad dotyczących równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn dokumentując procedurę wyboru. 10. Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie dostępna będzie u prowadzącego Spinkę/Sekretariacie szkoły/Dyrekcji. Na tablicy ogłoszeń w siedzibie danej szkoły zostanie umieszczona informacja o zakończeniu procesu rekrutacji i miejscu gdzie można uzyskać informacje – zał. nr 2 do niniejszego Regulaminu. 11. Osoby zakwalifikowane do projektu w momencie rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia/ zajęciach dostarczają podpisane i wypełnione następujące dokumenty: a. Deklarację o uczestnictwie w projekcie – załącznik nr 3. b. Oświadczenie uczestnika projektu (o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu) – załącznik nr 4. c. Wypełniony formularz: Zakres danych osobowych do systemu SL 2014 – załącznik nr 5 .
§ 6 Warunki udziału w projekcie
1. Warunkiem ukończenia zajęć i uzyskania zaświadczenia jest: a. złożenie podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 oraz ust. 9 niniejszego Regulaminu. b. uczestnictwo w zajęciach z doradztwa edukacyjno-zawodowego c. przygotowanie wspólnie z doradcą Indywidualnego Planu Działania 2. Warunkiem udziału uczestnika w projekcie jest wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych do celów związanych z przeprowadzeniem rekrutacji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania skutkuje niemożliwością uczestnictwa w projekcie.
§ 7 Prawa i obowiązki uczestników
1. Osoba, która otrzymała potwierdzenie przyjęcia do projektu, staje się uczestnikiem projektu, któremu przysługują prawa i obowiązki określone niniejszym Regulaminem. 2. Zadeklarowanie przez ucznia uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem ucznia do udziału w zajęciach grupowych/warsztatowych z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i konsultacjach indywidualnych w całym cyklu ich trwania oraz do prac (wspólnie z doradcą) nad Indywidualnym Planem Działań (IPD), który jest ostatnim etapem procesu doradczego. 3. Uczestnik ma prawo do: a. udziału w bezpłatnych formach wsparcia zaplanowanych w projekcie, b. otrzymania pomocy dydaktycznych, c. otrzymania zaświadczenia poświadczającego ukończenie udziału w doradztwie zawodowym, d. wglądu i modyfikacji swoich danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu. 4. Uczestnik projektu jest zobowiązany do: e. przestrzegania niniejszego Regulaminu, f. każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach/warsztatach i indywidualnych konsultacjach. Odpowiedzialnym za zebranie podpisów jest osoba prowadząca zajęcia lub indywidualne konsultacje. g. wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu dla celów monitoringu, kontroli i ewaluacji projektu.
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie dniu 04.05.2017r 2. Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzyga Partner w konsultacji z Liderem projektu. 3. Regulamin może ulec zmianie w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
Załączniki: Załączniki: Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy Załącznik nr 2 – Deklaracja/oświadczenie o uczestnictwie w projekcie Załącznik nr 3 – Oświadczenie uczestnika projektu. Załącznik nr 4 – Zakres danych osobowych do systemu SL 2014
|