
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego: na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna; z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły (§ 24 ust. 4a rozporządzenia MEN z 26 kwietnia 2018 r.).
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf Informacje o usłudze mLegitymacja: https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html Polityka bezpieczeństwa
Wymagania sprzętowe - telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0. lub IOS (wersja 10.3 lub nowsza)
Aby uruchomić mLegitymację należy:
Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu szkoły. Wysłać na adres sekretariatu jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
mLegitymacja KROK po KROKU
1. Uczeń/ca musi mieć legitymację w wersji papierowej 2. Pobierz wniosek o wydanie mlegitymacji ze strony szkoły: www.iv-lo.tarnow.pl lub odbierz w sekretariacie szkoły 3. Wypełnij wniosek i złóż w sekretariacie. 4. Prześlij na adres sekretariatu
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
zeskanowane zdjęcie z informacją dotycząca nazwiska, imienia, adresu lub przez e-dziennik. 5. Szkoła za Ciebie wypełni w systemie potrzebne dane i pobierze indywidualny kod konieczny do pobrania aplikacji mobilnej 6. Wygenerowany kod odbierz w sekretariacie szkoły – będzie potrzebny do ściągniecie mlegitymacji 7. W celu pobrania i zainstalowania aplikacji koniecznej do ściągnięcia mlegitymacji należy postępować zgodnie z Instrukcją mlegitymacja. 8. W przypadku pytań skontaktuj się z sekretariatem szkoły osobiście lub telefonicznie ________________________________________ Przygotuj online bezpłatne zdjęcie do mLegitymacji mLegitymacja to nic innego jak elektroniczny rodzaj tradycyjnej, papierowej legitymacji szkolnej. Zapewnia ona szereg korzyści wynikających z klasycznej wersji i posiada tę samą wartość prawną. Kreator zdjęć do mLegitymacji powstał po to, aby bez wychodzenia z domu i w jak najłatwiejszy sposób, wykonać fotografie do elektronicznej legitymacji szkolnej. Korzystać z niego mogą wszyscy uczniowie szkoły, która przystąpiła do programu mLegitymacja. Obsługa tego narzędzia jest niezwykle prosta, a cały proces można przejść w kilka minut, z poziomu smartfona. Wykonaj zdjęcie do mLegitymacji w kilka sekund Do wygenerowania zdjęć wystarczy zwykła fotografia wykonana za pomocą telefonu. Oprogramowanie przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia zdjęcia, przy okazji dzieląc się z Tobą wskazówkami jak odpowiednio je wykonać. Miejsce ich zrobienia nie ma znaczenia, liczy się tylko ustawienie twojej twarzy. Całą resztą zajmie się kreator, który w kilka sekund dokona niezbędnych przeróbek: zastąpi tło, poprawi oświetlenie a następnie odpowiednio przytnie zdjęcie. Pamiętaj, by przy wykonywaniu zdjęcia zadbać o następujące elementy: Patrz prosto w obiektyw i nie przechylaj głowy na boki. Zdjęcie nie może być tzw. selfie - najlepiej poproś kogoś, by Ci pomógł. Zamknij usta. Znajdź miejsce z równomiernym oświetleniem, jak na przykład ściana na przeciwko okna. Cienie przechodzące przez twarz nie są dozwolone. Możesz wgrać tyle zdjęć, ile tylko chcesz, a potem wybrać najkorzystniejszą wersję. Na koniec wyślij zdjęcie do sekretariatu Jedyne co musisz zrobić teraz to przesłać zdjęcie do sekretariatu. Kreator jest bezpłatny. Co więcej ‒ zapewnia stuprocentową gwarancję akceptacji zdjęcia. Nie musisz również obawiać się o swoją prywatność, ponieważ oprogramowanie nie przechowuje twoich zdjęć, a cały system jest odpowiednio zabezpieczony - Kreator korzysta z szyfrowanego połączenia z certyfikatami SSL. Możesz być pewien, że Twoje dane są bezpieczne. Link do kreatora zdjęć do mLegitymacji znajdziesz pod tym linkiem: https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacjihttps://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji Następnie postępuj według instrukcji dostępnych na stronie.
|