baner_dla_ucznia baner_dla_rodzica baner_dla_nauczyciela
Start Dokumenty Statut Gimnazjum nr 10
Drukuj Email

§17

Procedury postępowania wobec ucznia o wysokiej absencji
1.   Wychowawca analizuje przyczyny nieobecności ucznia w szkole (zarówno usprawiedliwione jak i nieusprawiedliwione). Szczególną uwagę
      należy zwrócić na to, czy nieobecności powtarzają się w te same dni tygodnia czy na lekcjach tego samego przedmiotu.
2.   Obowiązkiem każdego nauczyciela przedmiotu jest analizowanie przyczyn nieobecności ucznia na lekcjach swojego przedmiotu,
      przekazywanie informacji wychowawcy klasy i odnotowywanie tego faktu w dzienniku lekcyjnym.
3.   W przypadku stwierdzenia dużej absencji lub zgłoszenia tego faktu przez nauczyciela danego przedmiotu wychowawca przeprowadza
      indywidualną rozmowę z uczniem w celu wyjaśnienia sytuacji oraz odnotowuje ten fakt w dzienniku lekcyjnym.
4.   Wychowawca kontaktuje się z rodzicem, informując go o nieobecnościach i swoich obawach (adnotacja w dzienniku).
5.   W razie braku poprawy wychowawca zgłasza przypadek pedagogowi, odnotowując to w dzienniku, a pedagog w prowadzonej przez
      siebie dokumentacji. Pedagog prowadzi cykliczne rozmowy z uczniem, obserwuje jego frekwencję oraz podejmuje różnorodne działania
      mające na celu rozwiązanie problemu.
6.   W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności stosuje się przepisy zawarte w § 20 pkt punkt 3.
7.   W przypadku częstych, powtarzających się ale usprawiedliwionych, nieobecności wychowawca, pedagog i zespół nauczycieli uczących
      współpracują ze sobą w celu udzielenia uczniowi pomocy.

§ 18

Tryb postępowania w przypadku naruszenia praw ucznia
1.   W przypadku stwierdzenia naruszenia praw ucznia rodzic (lub prawny opiekun) składa podanie do Dyrektora Zespołu z prośbą o
      rozpatrzenie sprawy.
2.   W podaniu powinny zostać dokładnie opisane okoliczności zdarzenia/zdarzeń łamania praw ucznia z podaniem naruszonych punktów
      ze Statutu Gimnazjum zgodnie z § 11-16. ·
3.   Powyższe podanie Dyrektor Zespołu ma obowiązek rozpatrzyć w ciągu dwóch tygodni od daty jego wpłynięcia.

§ 19

Tryb postępowania w przypadku łamania przez uczniów statutu
1.   Rozmowa z uczniem przeprowadzona przez nauczyciela przedmiotu, wychowawcę, pedagoga szkolnego lub dyrektora.
2.   Udzielenie kary stosownej do stopnia naruszenia przepisów statutu.
3.   Rozmowa z rodzicami (prawnymi opiekunami ucznia).
4.   Po wyczerpaniu wszystkich możliwości oddziaływań wychowawczych i przy braku ich skuteczności uczeń może być przeniesiony do innej
      klasy lub szkoły.
5.   W przypadku skrajnego przekroczenia przepisów statutu Dyrektor Szkoły przekazuje sprawę organom ścigania.

§ 20

Nagradzanie uczniów
1.   Uczeń, zespół klasowy lub zespół uczniów· mogą otrzymać wyróżnienia i nagrody za:
      a) wybitne osiągnięcia w nauce, sporcie lub działalności artystycznej (również pozaszkolne),
      b) rzetelny stosunek do nauki i obowiązków potwierdzone wynikami,
      c) wzorową postawę społeczną i zaangażowanie na rzecz innych,
      d) pracę na rzecz szkoły lub środowiska,
      e) odwagę.
2.   Nagrody może przyznać: wychowawca klasy, Dyrektor Zespołu, Samorząd Uczniowski, Samorząd Klasowy lub Rada Pedagogiczna.
3.   Szkoła może nagradzać uczniów przez:
      a) pochwałę wychowawcy lub innego nauczyciela udzieloną indywidualnie lub na forum klasy i odnotowuje ten fakt w dzienniku szkolnym
          i zgłasza pedagogowi szkolnemu,
      b) pochwałę Samorządu Klasowego lub Samorządu Szkolnego udzieloną wobec klasy lub całej społeczności szkolnej,
      c) pochwałę Dyrektora udzieloną indywidualnie, wobec klasy, wobec całej społeczności uczniowskiej,
      d) dyplom uznania lub puchar,
      e) list pochwalny dla ucznia lub rodziców,
      f) nagrody rzeczowe,
      g) stypendium Prezydenta Miasta Tarnowa,
      h) stypendium Prezesa Rady Ministrów,
       i) stypendium MENiS
4.   Informacje o wszystkich udzielonych nagrodach nauczyciel odnotowuje w dzienniku lekcyjnym przekazuje je rodzicom,
5.   Nagrody finansowane są z budżetu Zespołu, przez Radę Rodziców oraz za pośrednictwem sponsorów,
6.   Uczniom, którzy w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskali z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75
      oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania przyznaje się świadectwa z wyróżnieniem.

 


Strona 5 z 13